Pasara Pasara je plovilo s kobilico, ki v nekaterih primerih sega dokaj globoko in zato ni primerna za zelo plitve vode. Je pa zaradi konstrukcije in oblike nadvse lahko, okretno, a stabilno plovilo, ki ga je preprosto veslati in tudi jadrati. Zaradi naštetega je bila pasara nadvse priljubljena, ne le za ribolov in prevoz manjših količin blaga ter ljudi, temveč tudi v turistične namene: za jadranje in prevoz turistov. Prostrana paluba na premcu omogoča dovolj delovnega prostora, tako za delo kakor tudi za vstop in izstop iz plovila. Pod prostrano palubo je tudi veliko pokritega prostora, kamor je možno shraniti dovolj reči za te ali one potrebe. Vse to so razlogi, zakaj je to majhno plovilo tako pogosto in priljubljeno. Pasare so pogosto imele en jambor s trapeznim jadrom. Manjše pa so bile tudi brez njega in namenjene le veslanju. Danes imajo večinoma vgrajen motor ali foribordo, jambor pa je pri mnogih bolj za okras. |
Pasare so bile najpogosteje dolge pod 8 metrov. Imele so polkrožne boke, ki so se končevali na globoki kobilici. Premec istrskih pasar je bil, v primerjavi z dalmatinskimi, lošinjskimi ali drugimi znanimi podptipi pasar na Jadranu, manj nagnjen nad morje in se je počasneje širil. Tudi pasara se je na krmi zaključevala na zrcalu. Imela je veliko premčno palubo (nekatere manjše so bile brez nje) in občasno jambor. Reber je bilo malo, bila so tanka in zato je bilo plovilo lahko ter okretno. |